08/12/2013 – Marfil Santa Coloma va aconseguir ahir la gesta històrica de classificar-se per un Copa d’Espanya quatre anys després, i el tècnic de l’equip destaca el valor que això té per la massa social del club.
No ha estat gens fàcil segellar la classificació per la Copa, tot i la gran primera volta que ha fet Marfil. De cop, els resultats van deixar d’arribar, tot i que el joc de l’equip només va tenir un alt i baix a Jaén. Gairebé cada setmana, els colomencs tenien un match ball, però la sentència es va fer esperar fins aquest dissabte contra Peñíscola (5-2).
“Amb el bon inici que vam fer tothom donava per fet això de la Copa, però les coses s’han de celebrar quan es tenen”, afirmava un eufòric Xavi Passarrius després del triomf dels seus a casa davant l’afició.
El que mai es cansa de repetir l’entrenador de Marfil és que el grup no s’ha de deixar anar pels elogis que rep d’arreu, perquè això podria arribar a ser contraproduent. Cal ser ambiciós, sí, però mai sense deixar de saber qui ets. “A les primeres jornades semblava que anàvem a guanyar la lliga, però sempre he dit el mateix. Hem de ser racionals”, assegurava Xavi Passarrius.
Mentre els seus jugadors cridaven d’alegria al vestidor, Passarrius seguia valorant el dur camí que ha hagut de superar Marfil per guanyar-se el dret de ser a Logronyo.
“Ha estat difícil perquè a Jaén vam fer el partit més fluix de l’any, i després sempre hem donat la cara contra grans rivals com Inter, Santiago i Magna. Tocava tancar-ho a casa”, va afirmar el tècnic.
Contra Peñíscola, el ja mític Dani Salgado va aparèixer a la segona part per liderar una remuntada brillant, amb dos gols i una assistència. “Poc hem de valorar sobre Dani Salgado. Sabem que és un referent i un golejador que viu d’això, de fer gols. També vull destacar a tot l’equip, perquè el treball fosc ha estat excel·lent”, va apuntar Xavi Passarrius.
Segons el tècnic, una de les coses més importants que han aconseguit els seus jugadors és tornar a engrescar a l’afició. “La gent ha recuperat l’entusiasme de venir al pavelló i animar a Marfil. El premi d’entrar a la Copa és molt gran per l’aficionat”, afirmava Xavi Passarrius.
Per últim, l’entrenador del conjunt colomenc va fer una ràpida valoració del duel contra Peñíscola, del qual va destacar el domini local. “Peñíscola ha viscut molt de tancar-se bé en defensa i de sortir ràpid a la contra, però crec que hem estat superiors”, va recordar.