El Ple municipal d’aquesta setmana ha aprovat inicialment el pressupost general per a l’exercici 2023, proposta que té l’objectiu de reforçar les actuacions destinades a pal·liar els efectes negatius econòmics i socials de la pandèmia.
Quant als ingressos, es preveu que la transferència que rebi l’Ajuntament pel que fa a la participació en tributs que realitza l’Administració de l’Estat experimenti un augment molt significatiu segon recull l’Avantprojecte de pressupostos generals. Aquesta aportació, que suposa el 52% dels ingressos, permetrà un pressupost consolidat de 143 milions d’euros, a l’espera d’ampliar els recursos amb l’arribada dels fons Next Generation i les subvencions i aportacions addicionals que es puguin aconseguir durant l’any.
En total, els pressupostos de la corporació seran gestionats de la següent manera: Ajuntament, 128,26 M€; Patronat Municipal de Música, prop de 994.000 mil euros; Gramepark, gairebé 7,5 M€; Grameimpuls, prop de 12,9M€; i BressolGramenet, més de 4,1 M€.
Pel que fa a les despeses, aproximadament el 56% del pressupost estarà destinat a atendre els programes de Serveis socials, Promoció social i Polítiques d’igualtat, amb 18,87 M€; Educació, 15 M€; Neteja i manteniment, 14 M€; Seguretat ciutadana, 11,6 M€; i Habitatge, 11,6 M€.
Respecte a les despeses d’inversió, es contempla la renovació de jocs infantils, els jocs infantils del CEE Josep Sol, la renovació de les marquesines als camps de futbol i pista d’atletisme, la compra d’habitatge per tanteig i retracte i la renovació de material del Servei de Seguretat.
Aquestes actuacions, per un import de quasi 2,8 M€, complementen les inversions ja programades durant els exercicis 2021-2022, de més de 50 M€. Entre les més significatives hi ha:
- La nova comissaria de Policia Local
- La finalització de la CIBA
- La urbanització dels carrers Sants, Prat de la Riba o Roger de Llúria
- La construcció de l’edifici d’habitatges dotacionals per a joves a Les Oliveres
- Les actuacions al Front Fluvial: Refugi de Biodiversitat, III fase de la Salzereda, remodelació del passeig de Safaretjos i del passeig del Besos
- La construcció de la nova Escola Bressol al carrer Amèrica
- La naturalització del parc de Can Zam
- La plaça del Barri Llatí
Amb la proposta actual de pressupost, l’endeutament a 31 de desembre de 2023 es preveu al voltant del 49,2% molt lluny del llindar establert a la normativa local del 75%.