03/12/2015 – El Catgas Energia Santa Coloma es conjura per guanyar el Santiago Futsal i deixar sentenciada la seva classificació per la Copa d’Espanya.
El partit més desitjat ha arribat i ho fa en un moment on l’error es paga car. Tal com va planificar l’entitat a principis d’aquesta temporada, el Catgas Energia ha fet els mèrits esportius suficients per arribar a la penúltima jornada de la primera volta depenent d’ell mateix per assegurar la seva presència a Guadalajara 2016.
El bloc de Xavi Passarrius es presenta a la tretzena cita del campionat ocupant una de les vuit primeres places de la LNFS, concretament la sisena (21 punts). Amb el record de Logronyo 2014 en la memòria recent, el FS Garcia s’ha preparat a consciència per derrotar el Santiago Futsal (divendres a les 20:45h) i certificar la classificació.
El Catgas només s’ha de preocupar del seu partit, ja que en cas de guanyar no dependrà de cap més resultat. Si els colomencs s’enduen el triomf sumaran 24 punts, mantenint com a mínim la distància de cinc que ara els separa del novè, D-Link Saragossa (16).
En cas de finalitzar els 40 minuts contra Santiago amb un empat, el FS Garcia sumaria 22 punts, situació que requeriria d’un empat o d’una derrota del D-Link contra el Llevant (divendres a les 20:45h a Saragossa).
En cas de caure contra Santiago, els millors resultats per ‘salvar’ la jornada serien un triomf ajustat del Llevant i un empat o una derrota de Peñíscola (15) a la pista del Jaén. D’aquesta manera, al Catgas potser ni li faria falta guanyar al camp del Movistar en l’última jornada de la primera volta, ja que l’average negatiu que ara exhibeix el Llevant (-21) serà molt difícil de recuperar en dos partits.
Sigui com sigui, la plantilla de Xavi Passarrius vol deixar les especulacions i els càlculs de banda, per centrar-se en l’única cosa que depèn d’ells: guanyar o no a Santiago Futsal.
Els gallecs arriben al Jacint Verdaguer ocupant la tretzena plaça del campionat (11 punts), després d’encadenar tres jornades sense perdre: 10-1 contra l’Elx, 5-5 a la pista del D-Link i 1-1 a casa contra Jumilla.
En total, el bloc de Santi Valladares acumula 35 dianes a la lliga, només set més que els registres golejadors copsats pels tres futbolistes del Catgas amb més capacitat ofensiva: Corvo (13), Adolfo (12) i Salgado (10).
Malgrat recuperar Mel, el gran dubte de Santiago recau en la seva principal figura: Diego Quintela (12 gols). Uns problemes musculars soferts durant la sessió preparatoria de dimecres fan que el jugador cedit pel Barça sigui dubte pel partit. La seva baixa seria una bona notícia per un Catgas que no pot deixar escapar la seva oportunitat.