18/05/13. Un any més, el Museu Torre Balldovina de Santa Coloma participa avui a “La nit dels museus”, una iniciativa promoguda pel Consell d’Europa, on més de seixanta museus i galeries d’art de Barcelona i l’àrea metropolitana obriran les seves portes fins a la matinada per oferir, de forma gratuïta, exposicions, concerts, espectacles de dansa, videoinstal·lacions, visites comentades, tallers o activitats per a tota la família. Aquesta edició porta el lema “Museus (memòria+creativitat)=progrés social”.
18/05/13. El Museu Torre Balldovina ofereix tres activitats en aquesta nit. Una d’elles suposa l’inici del cicle de “Les nits del Passatge Insòlit” dedicada a “Contes de la guerra en la intimitat”. Les nits del Passatge Insòlit és una activitat del grup artístic colomenc Denominació d’Origen Santa Coloma (DOSC) amb el suport de l’Ajuntament de Santa Coloma. Durant tres dissabtes per la nit s’oferirn espectacles a l’aire lliure, en els jardins del propi Museu, una bona oportunitat per gaudir de l’esperit del Passatge Insòlit en un entorn d’excepció. A la primera de les nits del Passatge Insòlit el public assistent podrà gaudir, de les 20.30 a les 24 h, dels “Contes de la guerra en la intimitat”, amb insòlits personatges dels dos bàndols, republicà i franquista, que explicaran històries infantils de la guerra, originals i adaptades, que ben segur seran reconegudes i transportaran a l’espectador a un passat no massa llunyà. A més de demà, també es podrà gaudir de la Nit de la Dansa (1 de juny) i de la Nit del Cinema amb música (15 de juny) una vetllada cinematogràfica molt especial.
Exposició i visita teatralitzada
Una altra de les activitats que proposa el Museu Torre Balldovina per demà és la inauguració de l’exposició «Contes infantils de la guerra» (a les 21:00 h), de la col·lecció privada de Freixes-Garriga, que mostra com la literatura infantil es va convertir en una arma singular en l’engranatge propagandístic durant la Guerra Civil espanyola. Aquesta mostra es podrà visitar al Museu colomenc fins al 30 de juny.
Per altra banda, el senyor Sagarra convidarà a una visita a la Torre Balldovina, en visita teatralitzada durant la qual, l’amo de la Torre Balldovina d’ara fa 100 anys, farà de guia i ensenyarà casa seva, tot recordant els seus vincles amb Santa Coloma i revivint les seves estades estiuenques a la ciutat.